Kendimle Röportaj Vol.1:

Mekan,Lezzet Peşinde Avcı Durumları.

 Lafı hiç uzatmadan başlıyorum çünkü merak ettiklerinizi anlatmam uzun sürecek 🙂

1.Neden Mekan ve Lezzet Keşfi ?

Zaten gezmeyi seven biriyseniz, yediklerinizde buna katkı sağlıyor olacak sizi hep bir ileriye taşıyacaktır. Misal bir kahvaltı için uzaklığı dert etmeyip düşüyorsunuz yola hem mekanı hem lezzeti keşfetmiş oluyorsunuz.. Herkesin bir ilgi alanı vardır benim bu alanlarım dans, yüzme, spor ve son olarak mekan keşfi olarak devam etmekte. Yeniliklere açık biri olarak doğru yerde olduğumu hissediyorum.

2.Ne Zamandır Bu Alandayım?

Çocukluktan beri desem hepimiz güleriz buna, maalesef o kadar şanslı değilim artık kendi çocuğum olunca o şansı ona sağlayacağım en azından…

Sunumlara önem vermeyi annemden geçen bir etkiyle lezzetlere ise babamdan geçen bir merakla başladım.

Kendi işletmemizde hep mutfağa girer elimi hamura sokardım, hep inandığım bir şey varsa o da yaptığınız her neyse ona gereken sevgi ve özeni göstermeniz.

Keyfi başladığım bu alanda artık profesyonel olmak istediğimi anlamam uzun sürmedi.

Belli sitelerde yazmaya başlama sürecine geçişim ise 2 yılı geçmek üzere, kimileri için kısa kimileri için uzun bana göre hep ortada bir süreç bu çünkü daha kat etmem gereken upuzun bir süreç var “oldum “diyebilmek için buna da pek inanmam aslında hayatta hiçbir zaman tam anlamıyla oldum diyemeyiz çünkü öğrenme süreci yaşadığımız müddetçe devam eder.. Yorum yazmaktan kendi bloğuma geçiş sürecim ise 6 ay kadar önce oldu, biraz birikime ve etki tepki durumlarına ihtiyacım vardı onların karşılığını alınca başladım blogger’lık adımlarıma. Doğru zamanı beklemek gerek öyle iki mekan gezip ben keşifçiyim dersen taleplerde bulunursan, gülerler 🙂

3.Neye Göre Mekan Listeleyip ,Keşfediyorum ?

Foursquare sağ olsun, daha bu alana yönelmeden öncede kullandığım en aktif liste belirleyicim, hala öyle ve güncellendikçe daha kolaylık sağlıyor. Tabii diğer aktif olduğum sitelerde de büyük bir takip alanım mevcut yeni mekanlar, nerede ne yenir gibi bir çok listeyi güncel olarak takip edip listeme ekliyorum. Her gün onlarca mekan açıldığı için o liste tahmin edersiniz ki hiç eksilmiyor bundan şikayetçi değilim tabii ki 🙂 Belirli kategorilendirmeler yapınca daha iyi oluyor bu durum, burada sizlerle deneyimlediğim yerleri kategorilerine göre listeleyip paylaşıyor olacağım ama bu konu ciddi titizlik istediğinden biraz zamanı var. ” En iyi 10 kahveci ” diye adlandırmak kolay ama detaya inince gerçekten onlar en iyi mi, neye göre belirlemek bilgi ve tecrübe ister.

3.Bir İşletmenin Olmazsa Olmazı ?

Kesinlikle bütünlük ! Daha dış görüntüsünden başlar her şey  dekorasyondan, sunuma, lezzete ve personele kadar uzayıp giden bir ekip işidir bu.

 Herkes Blogger Olabilir Mi, Blog Açmak Yeterli Mi?

İşte en kritik soru bu, tabii ki bu hayatta herkes her şeyi deneyebilir ama hakkıyla yapması kişiye bağlıdır. İstediğiniz kadar gezmeyi sevin, tatmayı sevin bu yeterli olmayacaktır. Bunun için gerçekten emek ve zaman harcamak gerekiyor. Yoksa blog sayfası açmak işin basit kısmı, asıl ondan sonra süreç başlıyor insanlar sizi dahasını ve iyisini yapmaya teşvik ediyor. Her yerden her şeyden haberiniz olmalı, mekanda iki kahve içip kalktınız diye orayı bloga giremezsiniz detaylara inmelisiniz kim yapıyor, o kahve nereden geliyor, nasıl demleniyor, nasıl sunuluyor işletmenin kısaca geçmişi ve geleceği gibi saymakla bitiremeyeceğimiz bir perde arkası durumu söz konusu. Bunun yanı sıra en önemli faktör kendinizi geliştirmek çeşitli eğitimlere, sunumlara katılıp hem damak zevkinizi geliştirip hem neyin nasıl olduğunu bilmeniz gerekir aynı zamanda bolca okumanız, dinlenmeniz ve gözlemlemeniz. Bu sayede gerçek yorumu, yönlendirmeyi yapabilirsiniz. Bunu bir iş olarak görüyorsanız  ve insanlar üzerinde etkiniz olduğunu hissediyorsanız zaten bu sorumluluklar dahilinde gerekeni yapıyor oluyorsunuz.

Şu Takipçi, Beğeni Durumları Nedir ?

Evet hepimizin aklındaki sorulardan en popüleri bu, takipçi sayısı ve  beğenileri ne yazık ki popülerlik, davet edilir konuma gelmek için satılan alınan bir piyasaya dönüştü ama

bu işe profesyonel anlamda hizmet eden ajanslar istatistiklere baktıklarında zaten kimin gerçek kimin sahte kişilere ulaştığını görebiliyor bu şekilde değerlendirebiliyorlar. Elbet çoğu işletme buna dikkat etmekte pek özen göstermiyor aman reklamımızı yapsın,sayısı yüksekse davet edelimciler çok. Bir örnekle açıklayayım: Geçen bir etkinlikte malum tanışma faslında blogger kimliğimi söyleyince aldığım tepki “Aaa, o siz misiniz, ben takip ediyorum sizi, şurası hakkında fikrinizi…” diye başlayan sohbetten aldığım keyifle doğru orantılı benim bloggerlığım. Gerçek kişilere ulaşıp, etkileşimde kalabilmek yoksa basar parasını alırız takipçisini dert mi? 🙂

Yani bunlara tamamen kararı verecek olan sizlersiniz tabii ki benim çevremde de bu şekilde yapanlar

var saygı duyuyor ama samimi bulmadığımı söylüyorum her fırsatta. İsterse sayısal değerlerim çok vasat olsun ben yaptığım işten memnunsam sorun yok demektir. Ama dediğim gibi daha çok yolum var hem yurtdışı hem yurtiçinde alacağım eğitimler ,göreceğim yerler beni bekliyor.

Sosyal Ağların Etkisi?

Tabii ki en etkili kısımlar buralar instagram, facebook, twitter profillerinizle daha çok insana daha hızlı ulaşabiliyorsunuz. Ben kişisel hesaplarımda bu alanımı çok paylaşmamaya gayret ediyor blogger kimliğimce profiller oluşturuyorum. Yeri geliyor takipçilerime süprizler yapıyorum.

Para Kazanılıyor mu?

Bu da her şey gibi değişkenlik gösteriyor işin içinde oldukça duyuyor ve öğreniyorsunuz, burada önemli olan hangi amaçla bu işin içine girdiğiniz? Para kazanmak mı, zevklerinizi paylaşmak mı? Öncelikle mekana gidip ben bloggerım reklamınızı yaparım anlaşırsak diyenler varmış onlarla bir tutulmaması gereken büyük bir ekip var onlar çoğunluk arasından çıkan istisna durumlar, daha çok mekan bu teklifle gelir, gelmelidir.

Ben her ikisinden  tercih edenlerdenim başlarken para falan bildiğiniz amaçladığınız olmuyor tabii, deneyimledikçe öğreniyorsunuz kuralları. Karşılıklı ve canlı bir reklam olduğu ortada, harcanan zaman ve emek olduğu unutulmadan etkinlik ve reklam bazında karşılıklı şartlar dahilinde ücretlendirmeler yapılıyor elbette. Dünyanın her yerinde bu işleyiş söz konusu televizyonlarda gördüğümüz o insanlar tam bir gurme ve tabii iyi kanallara iyi paralara anlaşıyorlar,

bizde de var malum ama onlar bir Vedat Milor bir Ayhan Sicimoğlu’na bu teklifi sunarlar diğerleri hakkında çıkanlar ortada zaten güldüren, renklendiren kişiler olarak kalıyorlar ekranlarda ama rehberlik ettiklerini söylemek mümkün değil.

bunu da unutmamak gerekir. Eğer sizde onları idolleriniz olarak görüyor ve bunu bir yaşam biçimi sayıyorsanız çok çabalamalısınız ve uğruna ilk para kazanmaya değil harcamaya başlamasınız bu başlangıç bir esnaf lokantasından ya da bir lüx restauranttan olur o bütçenize kalmış…

En Güzel Kısmı?

Danışmanlık kısmııııı :)) İnsanlar bana bu konuda güvenip benden danışmanlık aldığında ve sonucundan mutlu kaldıklarını geri bildirdiklerinde benden mutlusu olmuyor. O nedenle kendim tam anlamıyla memnun kalmadığım hiçbir yeri sırf tavsiye etmiş olmak için söyleyip geçmiyorum.  “Bazen aman sende bir mekan söyleceksin işte” diyenler olmuyor değil bunun içinde başlıca sorularım oluyor. Bütçeniz nedir, özel bir gün mü, hangi bölgede olmalı, ne yemek ya da içmek istiyorsunuz gibi doğruya ulaştıran cevaplarla danışmanlık kısmının ilk bölümü bitiyor. Organizasyon, etkinlik ve işletme danışmanlığı ise çok farklı onları da bir ara anlatırım.

Son Olarak…

Benim takıldığım konulardan biri ülkemizde birçok gastronomi mezunu arkadaşımız olmasına rağmen ki, o kişiler belli kriterlere sahip olmuş olarak alıyorlar diplomalarını ama hemen bir mekan açıp kendilerini oraya bağlayanlar var. Bence asıl o kişiler gurmeliğe adım atmalı  ve bu tadımların, sunumların nasıl olduğunu aktarmalı diye düşünüyorum. Ve bir mekan açtım diye kenara çekilmemeli sürekli eğitimlere, yarışmalara katılmalı ve kendinden sonra gelecekleri desteklemeliler.

Ben sonradan gurmeyim çünkü eskiden neredeyse hiçbir şey yemezdim, şimdi her şeyi en azından tadıyorum. Sizden ricam sırf reklam olsun diye, gitmediğiniz, tatmadığınız hiçbir yeri deneyimlemiş gibi yazıp insanları yanlış yönlendirmemeniz…

Sürekli sorularınız devam ediyor, güncelliklerine göre ayırıp cevaplamaya devam edeceğim. Aynı zamanda her ay bir blogger ile gerçekleştireceğim röportaj burada olacak 😉

Lezzetli Günler.

Yorum bırakın