Kırkpınar Lokantaları

Edirne Kırkpınar Lokantası deyince akla ilk gelen ciğer olurdu, olurdu diyorum çünkü artık öyle değil.

Nasıl mı değil ? Menüde ciğerin önüne geçen birçok lezzet bulunmakta, zaten onlarda artık Kırkpınar Lokantaları olarak anılmak istiyorlar… Sevgili @iremimnet ‘in davetiyle bu mutfağı yakından tanıma fırsatı buldum. Türk mutfağından çıkan onca yemek burada mevcut, açık büfede yok yok, öğlenleri uygun menüleri çalışanların tercihi. Franchise sistemi hakim olsa dahi, her şubesi aynı kalite ve standarda sahip. Davet edilip gittiğim yerleri beğenmediğimde oluyor elbet ama burası gerçekten beğendiklerim arasında yerini aldı. işte masasımızın bu akşam ki misafirleri; tavuk suyuna çorba, zeytinyağlı tabağı, edirne tava ciğeri, bamya, salata, ızgara köfte, laz böreği.

Başlangıçta enfes bir tavuk suyu çorbası içiyorum.

Ardından ızgara köftelerimiz geliyor.

Acı, tatlı sosla pek güzel yeniyor.

#BenimFavorim tandır oluyor, porsiyonu 24,5 tl. Ama bildiğin lokum daha çatalda tel tel ayrılıp ağızda lokum gibi dağılıyor, yazarken bile ağzım sulandı o derece, gördüğünüz üzere patlıcan ezmesi yatağında servis ediliyor.

 Edirne’de ciğer yemiş biri olarak burada yediğim daha çok çerez tadı vermekte çıtır çıtır. Edirne’de ise yaprak ciğer daha et et.

 Zeytinyağlı sarmaları evde yapılmış gibi 🙂 Sulu yemekler, sebzeler, ızgaralar, çorbalar, zeytinyağlılar, salatalar ve tatlılar her damağa hitap eden türden.

Kırkpınar’da ilk denediğim laz böreği idi, böyle çıtır çıtır yoğun muhallebisi ile beni kendine hayran etmişti.

Tandır ve laz böreği için şiddetle tavsiye ediyorum.

Yorum bırakın