Sushi Yaptım

Bu sene yemediğim, hem deneyip beğenmediğim hem de önyargı ile sevmem deyip yemediğim birçok şeyi yemeğe başladım. Bunlardan birisi de sushi oldu. ” Çiğ balık mı ıyy  “diyen o koca topluluktan sıyrılıp, kendimi canı sushi çeken biri olarak bulmakla da kalmayıp, #CityCook ‘ta kendimi sushi yaparken buldum.

 

Sushi nedir?

Sushi, bir Japon mutfağı yemeğidir; pirinç sirkesi ve şeker ile tatlandırılmış haşlanmış pirinç üstüne veya içine balık, diğer deniz ürünleri veya sebze gibi malzemeler konarak servis edilir.

Şeflerimiz  Sushinin nasıl yapıldığına dair bilgileri uygulamalı olarak aktardılar, hiçte öyle tahmin ettiğim gibi saatler sürmüyor hazırlaması, tabii malzemeleriniz hazırsa ise. Sadece sarma kısmı zahmetli özene bezene sarayım derken 1 saat geçmiş bile olabiliyor.

İşin üç önemli kısmı var ilki doğru ve taze ürünleri seçmek bunlardan ikincisi pirinci kıvamında pişirmek üçüncüsü ise doğru sarmak. Tabii her şey de olduğu gibi pratik yaptıkça alışıyor insan.

Hadi size reçeteyi de vereyim olur da mutfakta bir değişiklik yapmak istersiniz diye elinizin altında dursun. Nori deniz yosunudur, birçok sushi türünde karşınıza çıkacaktır. Pirinçleri bir arada tutmakta ustadır. Suşinin olmazsa olmazıdır.

 Maki yaptım bol bol, bambudan yapılan hasırlar sarıyoruz. Çeşitli balık ve sebzelerin pirince sarılması ile servise hazır hale getiriyoruz, bolca da avakado koydum biraz somon, salatalık, havuç.. Görsel açıdan da daha hoş gözüktüğü kesin.

 Futomaki’de yaptım birazcık farkı ise daha dar ve yine silindir şeklinde sarılan, sarılırken deniz yosunu kullanılan bu maki türünde, pirinç dışında sadece tek bir çeşit sebze ya da balık (salatalık, tuna, havuç, avokado gibi) kullanmak mümkün damak zevkinize kalmış.

Yanlarda minik minik gördüğünüz yeşillikler ise meşhur Wasabi, Japon hardalı acı mı acı. Sushi ile birlikte servis edilir, bayır turpundan elde edilir. Acı seviyorsanız tercih edebilirsiniz. Ben sadece görselde yer verdim, dilimi bile değdirmedim ama #Kikkoman Soya Sosunu epeyce kullandım. Sushi çeşitlerinde bir favorim de California Sushi Roll ama o gün yapmadık turuncu prensesi.

 

 3 saat süren keyifli Workshop’un ardından, afiyetle yemek üzere masamıza geçtik. Sertifika ve tabaklarımız ile fotoğraf çekilmeyi ihmal etmedik.

Yaptıklarınızı kutulayıp yanınızda götürebiliyorsunuz. City Cook’ta bir çok Workshop düzenlenmekte, bunları sitelerinden takip edebilirsiniz. Kendinize bir şeyler katarken eğlenirken doyabilirsiniz 🙂

İletişim;

Adres : Tepecik Yolu, Alkent Alışveriş Merkezi No : 13/1 Etiler 34337 (İstanbul / Avrupa Yakası)
Telefon : 0 (212) 590 61 61

Yorum bırakın